podejmowanie prób rysowania (bazgrania), nieporadne posługiwanie się łyżką, picie z kubka- dalszy rozwój manipulacji specyficznej
budowanie wieży z dwóch klocków
na polecenie wskazywanie przedmiotów na obrazkach
posługiwanie się nazwami osób, przedmiotów i kilku czynności (wyrazy amorficzne, najczęściej z zreduplikowanych sylab otwartych)
kierowanie uwagą innych
wspinanie się
bieganie
próby „grania” na instrumentach
zainteresowanie rówieśnikami
rzucanie piłką
wchodzenie po schodach
budowanie wieży z 4-5 klocków
powtarzanie sekwencji ruchów dorosłego
identyfikowanie i różnicowanie słów i melodii piosenek
rozwój słownictwa (wypowiedzi w większości jednowyrazowe)
rozumienie prostych zdań (poleceń i zakazów)
negatywna reakcja na rozstanie z rodzicem
próby np. samodzielnego mycia zębów
próby samodzielnego rozbierania się
podskakiwanie
próby jeżdżenia na trójkołowym rowerku
budowanie wieży z 6 klocków
odkręcanie pokrywki
budowanie mostku z 3 klocków
umieszczanie prawidłowo klocków w otworach o zróżnicowanym kształcie
umieszczanie prawidłowo klocków w otworach o zróżnicowanej wielkości
dobieranie części obrazka do całości
dobieranie identycznych obrazków
dobieranie par zabawek
dobieranie obrazka do przedmiotu
spełnianie poleceń (połóż, przynieś, podaj)
łączenie wyrazów (wypowiedzi dwuwyrazowe i początki fleksji)
wchodzenie w interakcje z rówieśnikami
pojmowanie odrębności własnej osoby
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.Akceptuj