Czwarty rok życia

  • to wiek pytań: dziecko ciągle pyta „dlaczego?”
  • częste używanie wyrazów nazywających cechy np. To niesamowite!
  • swoboda w używaniu przyimków i relacji przestrzennych
  • wchodzenie po schodach krokiem naprzemiennym
  • chętne pokonywanie przeszkód na placu zabaw
  • sprawne jeżdżenie na rowerku
  • odwzorowywanie podstawowych kształtów (kwadrat, domek, miś)
  • rysowanie po śladzie
  • kolorowanie obrazka w liniach (prawie:))
  • sprawna samoobsługa
  • identyfikowanie obrazków tematycznych-obroty w przestrzeni
  • wykluczanie ze zbioru elementu, który nie pasuje
  • dobieranie brakujących elementów do obrazka
  • naśladowanie ułożenia wzorów atematycznych
  • układanie historyjek przyczynowo-skutkowych
  • szeregowanie według wielkości
  • rozbudowane zabawy tematyczne
  • naśladowanie skomplikowanych sekwencji ruchów
  • pojawiają się nowe emocje takie jak: wstyd, zakłopotanie, duma, zazdrość